maanantai 14. maaliskuuta 2016

Välipäivitys

Blogissa on ollut hiljaista ja tullee olemaankin ehkä, mene ja tiedä. Pieni välipostaus nyt kumminkin tähän väliin. Muistin unohtaneeni (heh) esitellä nämä tavisraitasukat, jotka jossain vaiheessa olen tehnyt. Nämä lähtivät jo maailmallekin. Lankana Nallen jämät, joita koitin tuhota, mutta keltaista ja harmaata tietysti jäi vielä.

 
Väritys näissä oli ihan pirtsakka ja kiva. Nalle oli omaa karheaa itseään.
 
Viime viikolla täydensin neulekirjakokoelmaani tällä upealla teoksella.
 
 
Mallit ovat kauniita ja hienoja. Joitakin pareja voisin kuvitella tästä tekeväni, niitä helpompia kirjoneuleita kenties.

Viime aikoina minua on kuitenkin neulerintamalla työllistänyt alla oleva projekti, Veera Välimäen Breathing Space.

 
Alaresori on kohta valmis, ja sitten koittaa totuuden hetki, eli tuliko tästä liian iso. Prosessi on kyllä ollut kiinnostava ja ottaen huomioon langan ohuuden, tämä on edennyt minulle poikkeuksellisen nopeasti, mallin mielenkiintoisuutta on kiittäminen siitä. Pahin eli hihat ovat tietysti vielä tekemättä ja olen taas sen vakiodilemman edessä: en oikein pärjää 3/4-hihoilla, ranteet palelevat. Mallissa ne näyttävät hyvältä ja kokopitkät hihat saattavat näyttää tyhmiltä, mutta käytön kannalta on varmaankin pakko ne täysmittaisina tehdä, vähintäänkin, jos torso-osasta tulee passeli. Olen sovitellut tätä kyllä matkan varrella, mutta vinouden vuoksi on jotenkin vaikea hahmottaa, miltä tämä sitten päällä näyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kävit kommentoimassa! :)