torstai 27. huhtikuuta 2006

Surku-Sohvi ja tossuset


Turussa oli viikonloppuna Saaristolaismarkkinat, jossa käväisin poikani kanssa. Poikani oli kieli pitkänä jokaisen kalakojun maistiaisten luona ja söi jopa muikkuja ja hyvää kuulemma oli. Ihanaa, kun olen saanut tässä perheessä yhden kalakaverin. Markkinoille lähdettiin kalan ja osittain myös mahdollisen langan perään. Lankaa myyviä kojuja taisi olla kaksi kpl ja toisesta ostin 100 g sateenkaaren väristä huopuvaa villalankaa. Olen jo pitkään ihaillut kyseisen väristä lankaa. Lanka halusi heti samana iltana herätä henkiin ja aloin neuloa siitä Sohvi-laukkua. Pohjan tehtyäni tiesin, ettei tuosta lankamäärästä tule Sohvia ja aloin soveltaa. Tulihan pussukka, oikea mörvelö.



Lankaa jäi vajaa metri. Tein pienen läpän. Ajattelin, että huovutan ja teen tästä sukkapuikkokotelon. Pussukka kävi koneessa:



Suu auki!



Suu kiinni!


Näette itsekin kuvasta, kuinka epäonnistunut tekele. Sopivia nappeja en löytänyt kotoa, joten ehkä ostan jotkut. Tuo lanka vaan on kaunista, rakastan noita värejä, ehkä tuosta saa jotain.


Ja joo, minä olen todella haluton ja laiska purkamaan.


Työkaverini tuli hiljattain mummuksi ja pyysi, että tekisin jotain pientä tälle tyttövauvalle. Tällaiset syntyivät tänä aamuna:



Malli: Novitan muinainen vauva-liite, koko 60/70 cm.


Lanka: Sandnes Kitten mohair, 20 g, 3 mm puikot.


Söpöset tuli ja työkaveri tykkäsi kovasti.


Näiden lisäksi olen edistänyt Trellis-huiviani. Tajusin kuitenkin, ettei siihen riitä kaksi omistamaani kerää ko. väriä Drops Alpacaa, mutta neulonta-lista ryntäsi apuun, ja minulle on tulossa kerän verran sitä lisää ja saan huivini tarpeeksi pitkäksi, kiitos langan myyneelle! :-) Pari muutakin juttua on kesken, mutta niistä myöhemmin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kävit kommentoimassa! :)